De werkhond, een echte jager

12-12-2015 16:07

  Ik kan het ook niet uitleggen. Thor (mijn 5jarige reu) is sierlijk en mooi, maar Sahara is mijn het meest lievelings hond ooit! Ik ken geen enkele hond zoals ze is. Ze heeft een ontdeugend karakter en ze brengt mij aan het lachen. Bovenaan van mijn lange lijst van Sahara's eigenschappen staat haar redeneerkunst.Ze kan met mij praten anders dan Thor. Ze kan communiceren, medelijden, eizen, liefhebben en dit is anders, heel erg anders, dan bij Thor ... Het was een raar gedacht van mij om een werkhond aan te schaffen en geen showhond. Zo ene die de generatieslang met de jagers communiceerde. En ik heb geen greintje spijt dat ik zo een hond heb. Geen tentoonstellingshond maar een kameraadje. Ze kan lopen, maar ook klimmen, ze kan tegen dorre struiken, ze kan onder de dorre struiken kruipen, ze zal alleen moeite doen als er een konijn zich verstopt. Ze is geen decoratieve hond, ze ik werkelijk een werkende hond.